x

U današnjem konkurentnom poslovnom okružju, mnogi traže nove načine kojima bi mogli unaprijediti svoje poslovanje i tako privući i zadržati klijente te poboljšati radne uvjete i okružje u kojem rade zaposlenici. Glazba može dati tu prednost!

Robne kuće i dućani

Glazba se koristi da bi se izgradio image kako male trgovine, robne kuće ili cijelog lanca trgovina i robnih kuća i upravljalo navikama potrošača koje se odnose na kupovinu. Glazba može utjecati na brzinu kojom se kupci kreću velikim trgovinama. Kreću li se polakše više će kupovati. U tim su okolnostima potrošači tek marginalno svjesni glazbe, a sasvim sigurno nisu svjesni učinka koji ona ima na njihovo ponašanje. Istraživanja pokazuju da se gotovo 66% odluka o kupovini donosi upravo u trgovini, a također znanstveno je dokazana činjenica da 86% ljudi izbjegava trgovinu u kojima im ne odgovara glazba. (Izvor: R. E. Milliman (1982) "Using Background Music To Affect The Behavior Of Supermarket Shoppers", Journal Of Marketing Vol.46. (86-89))

Glazba koju određene skupine smatraju privlačnom može ih potaknuti da češće posjećuju određena komercijalna mjesta, a glazbe koja svira može utjecati na odabir proizvoda. Britansko istraživanje o ponašanju kupaca velikih supermarketa dokazalo je da glazba utječe na odabir proizvoda. Naime, u jednom supermarketu u odjeljku za vina naizmjenično je puštana njemačka i francuska glazba. U razdobljima u kojima je puštana francuska glazba odnos kupljenih vina bio je pet boca francuskog vina na jednu bocu njemačkoga vina. U razdobljima u kojima je puštana njemačka glazba odnos kupljenih vina bio je dvije boce njemačkog vina na jednu bocu francuskoga. Nakon kupnje, kupci su ispunili upitnike, a nakon njihove obrade ustanovljeno je da kupci nisu bili svjesni utjecaja glazbe na odabir vina. (Izvor: Adrian C. North, David J. Hargreaves, and Jennifer McKendrick (1997). In-store music affects product choice. Nature, 390, 132.)

Tip glazbe koju slušamo može također predvidjeti ponašanje potrošača. Količina depresivnog sadržaja u najpopularnijim pjesmama u SAD-u najavila je procjenu koju je vlada SAD-a napravila o optimizmu potrošača, što je zatim predvidjelo ukupni nacionalni proizvod u vremenskom razdoblju od jedne do dvije godine.


Ukoliko već koristite glazbu u svojem ugostiteljskom objektu ili je u skoroj budućnosti planirate koristiti, ispunite zakonske obveze i pribavite potrebno odobrenje HDS ZAMP-a koje omogućava legalan pristup cjelokupnom svjetskom glazbenom repertoaru.

Želite li više doznati o snažnom utjecaju glazbe i njezinoj primjeni, pogledajte putem izbornika s desne strane našu brošuru "Moć glazbe".

Hrvatsko društvo skladatelja Državni zavod za intelektualno vlasništvo Stop krivotvorinama International Confederation of Societies of Authors and Composers
x

Kalkulator naknade za korištenje glazbe

Izračun je informativne prirode. Za točne izračune i ponudu koja će u obzir uzeti eventualne popuste, molimo Vas da nas
izravno kontaktirate.

Vaš Internet preglednik je zastario! Preuzmite novi ili instalirajte Google Chrome Frame.