Hotelski objekti
Ukoliko se bavite hotelijerstvom poznato vam je da uspjeh u tom poslu potpuno ovisi o kvaliteti usluge koju vaš hotel pruža, a cilj vam je gostima svakako pružiti najbolju moguću uslugu. Lepeza kvalitete usluga koju hoteli pružaju vrlo je široka i odnosi se na npr. veličinu, udobnost i ponudu u sobama (radio, tv, mini bar, klima itd.), ponudu jela i pića u restoranu i baru, stav zaposlenika prema gostima.
Upravo glazba, bilo da se radi o pozadinskoj glazbi u restoranu ili baru, živoj izvedbi, zabavi ili ponudi u sobama, uvelike pridonosi kvaliteti ponude koju vaši gosti zahtijevaju i zaslužuju. Korištenje glazbe u hotelu treba biti sastavni dio vašeg poslovanja i pristupanja klijentima. Glazba u hotelu nije samo dodatni trošak. Glazba također može izrazito pozitivno utjecati na motivaciju vaših zaposlenika i njihov rad. Naime, zadovoljni i dobro motivirani radnici pružiti će i bolju uslugu vašim gostima i time podići standard vašeg hotela.
Britanska istraživanja dokazala su kako glazba utječe na ponašenje gostiju restorana, barova i klubova. Zanimljivo je istraživanje koje su britanski psiholozi proveli 1997. godine u jednom vinskom baru s ciljem da utvrde povezanost između glazbe i ponašanje potrošača. U različitim glazbenim uvjetima (puštana je ozbiljna glazba, britanski top 40, ili glazbe uopće nije bilo) goste se ispitivalo koliko su spremni izdvojiti za bocu vina ili kriglu britanskoga piva. Utvrđeno je da su gosti spremni izdvojiti do 2,02 funti za kriglu piva kad glazba ne svira, a čak do 3,27 funti u razdobljima kad svira ozbiljna glazba. Ozbiljna glazba, naravno, nije po svačijem ukusu, no dokazano je da je način na koji gosti doživljavaju bar u kojem se nalaze usko povezan s glazbom pa čak i do te mjere da utječe na njihovu odluku o tome koliko novaca su spremni potrošiti za određenu uslugu. (Izvor: Glazbena istraživačka skupina Katedre za psihologiju sa Sveučilišta Leicester, Velika Britanija)
Provedena su i istraživanja o tome koliko u novčanom smislu glazba pogoduje poslovanju hotela. Istraživanje je provedeno u baru jednog međunarodno poznatog hotela s 320 soba. Dokazano je da je glazba samo u tom baru u hotelu donijela prihod od 35.900,00 britanskih funti (ukupni prihod bara je 359.000,00 britanskih funti), odnosno investicija za pribavljanje odobrenja za legalno korištenje glazbu isplatila se za 297%. (Izvor: Licensing World, travanj 1997.)
Ukoliko već koristite glazbu u svojem ugostiteljskom objektu ili je u skoroj budućnosti planirate koristiti, ispunite zakonske obveze i pribavite potrebno odobrenje HDS ZAMP-a koje omogućava legalan pristup cjelokupnom svjetskom glazbenom repertoaru.
Želite li više doznati o snažnom utjecaju glazbe i njezinoj primjeni, pogledajte putem izbornika s desne strane našu brošuru "Moć glazbe".