x

Pročitajte najnovije vijesti o djelovanju HDS ZAMP-a, zaštiti autorskih prava te vijesti iz svijeta glazbe.

Miriiam: „Tko te tjerao, Miriiam?!“

Stručna služba HDS ZAMP ove godine dodatno stimulira pobjednika kategorije RockOff Veliki Prasak s iznosom od 10 tisuća kuna. Među nominiranima, u muškom društvu, našla se i kantautorica Miriiam čiji je album prvijenac očarao glazbenu kritiku i njihove godišnje izbore.

Dok čekamo 5. veljače i dodjelu nagrada, popričali smo s Miriiam o njenim glazbenim putovanjima i ciljevima…

„Call Me Up“ je uhvatio gotovo posljednji vagon za objavu u 2021. Koliko su dugo nastajale pjesme, imaju li neku zajedničku poveznicu? 

Tako je, album je objavljen sredinom studenoga, iako je bio spreman i mnogo ranije. Pjesme su u mom kućnom ambijentu nastajale vrlo brzo. Zapravo je dulje trajao proces odabiranja pjesama, tako da sam prvi dio zatvaranja provela naprosto prolazeći kroz sve što sam ikada napisala. Potom sam izdvojene pjesme poslala Toniju i Edvinu u Penthouse studio, a oni su mi pomogli odabrati konačnih deset te ih dodatno glazbeno oplemeniti i producirati. Zapravo sam se najviše s naslovom pomučila. Možda je drugome lakše jednom riječju ili s nekoliko epiteta opisati album. Možda kad odstoji uspijem pronaći neki odgovor.

Iza sebe imaš iskustvo boravka u Londonu – koliko si iskusila tamošnju scenu i koje si glazbene lekcije naučila tamo?

U London sam i otišla s motivom da osjetim glazbenu scenu, učim, slušam, vježbam, upoznam… Ondje je atmosfera vrlo inspirativna, što ne znači do ovdje nije, ali sami faktor nepoznatog i novog već je dovoljan da pokrene nešto u tebi. Veća je kompetitivnost, mnogi žele postati „the next big thing“ i misle da će ih neka velika faca iz publike primijetiti i ponuditi im veliki, debeli ugovor. To je ondje možda i moguće, ali češće sviraš ispred 5 lokalnih momaka koji su došli na pintu. Svakako da nakon nekog vremena i skužiš koja su mjesta suvremeni The Gaslight Café pa se tamo naslušaš zbilja izvrsne muzike i upoznaš mnogo talentiranih kantautora i istomišljenika. U svakom slučaju, i jedno i drugo je odlično za tebe, nema greške.

Album si odlučila objaviti pod okriljem indie kuće Basic & Rough – na koji način takav pristup radi za mladu kantautoricu poput tebe?

Pomaže mi u svakom smislu. Znam da netko aktivno radi na tome da se moja glazba čuje. Teško je predvidjeti kakav bi odjek bio da sam samostalno izdala album, no sumnjam da bi bio veći. Jako se mučim s društvenim mrežama i objavama na njima. Mislim da to i nije neobično. Teško mi je samoj sebi biti još i menadžer i promotor. Znam da moderno doba od tebe to zahtijeva, ali kada bih bila vična u menadžmentu, vjerojatno ne bih radila ovo što radim.

Album je dobro prošao na godišnjim izborima glazbene kritike – koliko ti takve kritike znače? Utječu li one na broj koncerata ili radijskih emitiranja?

Kritike su mi zanimljive jer sam uspjela dobiti povratnu informaciju društveno relevantnih ličnosti industrije. Iako je svačije uho jednako vrijedno, ljudi ipak ozbiljnije shvaćaju kada se moj album pojavi u naslovu u novinama nego u statusu moje prijateljice na Fejsu. Mislim da je u mom slučaju još prerano zaključivati o suodnosu kritike, koncerata i radijskih vrćenja. Svakako da dobivam sve više prostora u medijima. Silno me zanima kako će se publika odazivati na koncerte.

Kako vidiš domaću indie scenu u odnosu na mainstream – na čemu zavidiš kolegicama s, nazovimo je, mainstream scene, a što ti je kao indie artistu lakše nego njima?

Indie scena podrazumijeva slobodu i njeguje DIY pristup. Iako su i ovdje kompromisi neminovni, mislim da je pogodnije tlo za kreativnost i neopterećenost. Nisam previše upoznata sa zakonitostima naše mainstream scene, tako da ne mogu reći na čemu bih im zavidjela. Možda broj radijskih vrćenja? Ali ne bih to nazvala zavišću, svjesna sam da je engleski jezik ovdje već u startu hendikep. Tko te tjerao, Miriiam?

Koliko pratiš domaću glazbu, koga bi izdvojila? Kako komentiraš nominirane kolege iz kategorije Velikog Praska?

S novom sam glazbom u tijeku, ali uglavnom indie glazbom. Dosta pratim naše kantautore, bilo bi čudno da me to ne zanima. Mnogi su od njih ove i u zadnje dvije godine uspjeli probiti granice teške alternative. Mislim da je Porto Morto nešto najzanimljivije što se trenutno kod nas događa. Ekipi iz Velikoga praska iskreno čestitam i mislim da su zasluženo nominirani. Drago mi je dijeliti s njima nominacije.

Koliko ti znači nominacija i kako komentiraš novčanu nagradu HDS ZAMP-a pobjedniku kategorije? Kakve su potrebe mladog glazbenika u Hrvatskoj 2022. i koliko te novčane stimulacije znače?

Nominacija mi svakako daje ogroman vjetar u leđa i drago mi je da dobivamo nešto konkretno iz cijele te priče. Ne mislim ovdje samo na novčanu nagradu, ona je lijepa, ali se potroši u hipu. Uz novčanu nagradu za pobjednika dolazi i prilika da svi nominirani koncertno promoviraju svoju glazbu po Hrvatskoj, što je odličan poticaj novim imenima.

Koliko si već upoznata sa sustavom kolektivne zaštite autorskih prava i koliko ti takvi prihodi znače tijekom smanjene koncertne aktivnosti?

Iako sam već neko vrijeme u glazbi, tek sam s ovim albumom ozbiljnije krenula u smjeru glazbe kao karijere. Nadam se da ću od sustava imati koristi te se nadam većem broju emitiranju na radio postajama.

Koji su ti planovi za 2022.?

Što više svirati uživo, snimati spotove i početi raditi novi album.

 

Ostale intervjue s nominiranima za Veliki Prasak RockOffa pročitajte ovdje: MiloševEric, Fran Vasilić

Hrvatsko društvo skladatelja Državni zavod za intelektualno vlasništvo Stop krivotvorinama International Confederation of Societies of Authors and Composers

Vaš Internet preglednik je zastario! Preuzmite novi ili instalirajte Google Chrome Frame.