x

Pročitajte najnovije vijesti o djelovanju HDS ZAMP-a, zaštiti autorskih prava te vijesti iz svijeta glazbe.

Milošev: Pretpostavljam da više ne sanjam...

Impozantnu figuru Mateja Miloševa i njegovog violončela dosad ste mogli vidjeti na koncertima Olivera Dragojevića, Gibonnija, Parnog Valjka, Luce, Pavela i niza drugih izvođača. Milošev se u 2021. odlučio na iskorak i javnosti predstavio svoj autorski album „U prolazu“ koji mu je priskrbio nominaciju za Veliki Prasak nagrade Rock&Off.

HDS ZAMP će pobjednika ove kategorije dodatno stimulirati s 10 tisuća kuna, a najboljeg saznajemo na dodjeli u zagrebačkoj Tvornici, 5. veljače. U međuvremenu, Milošev nas je pustio u svoj prolaz…

Za početak, tko je ili što je Milošev – izvođač, bend, projekt…?

Zasad i dalje na to gledam kao projekt, iako u mojoj glavi postoji neki outline i zamisao kako bi to moglo izgledati i funkcionirati kao punokrvni bend na pozornici. Doći ćemo valjda i do toga, jednog dana. Cijela ideja nastala je tako da sam počeo pisati, polako i na sitno – prvo za druge, onda malo i za sebe – te na kraju došao do zaključka da je najbolje rješenje da se upustim u to sve skupa ovako kako je na kraju i završilo, „with a little help from my friends“.

Na albumu si okupio zavidnu postavu domaće glazbene scene. Po kojem ključu si birao vokalne soliste, kako si povezivao pjesmu s pojedinim glasom?

Goste smo birali po nekom našem filingu, unutarnjem nahođenju koje nam je govorilo tko bi ovdje najbolje sjeo i pjesmi dao ono što fali, ono što ona traži. Pod nas ovdje mislim na prijatelje i producente albuma koji su sa mnom od početka ove priče – Jere Šešelja i Tomislav Franjo Šušak – bez kojih ništa od ovoga ne bi bilo moguće.

Kakve su reakcije na album od svih kolega s kojima si dosad surađivao?

Reakcije su univerzalna podrška i oduševljenje, sa svih strana. Što meni naravno kao nekome tko uvijek misli da može bolje, i skoro nikad nije zadovoljan sam sa sobom, znači nevjerojatno puno i nisam još skroz siguran vjerujem li svemu tome. Ali, evo me tu u društvu ovih nekih divnih ljudi sa čak dvije nominacije ispod pojasa, pa pretpostavljam da više ne sanjam.

Što je s tvojim vokalom i pogotovo čelom, hoće li oni dobiti više mjesta na nekom budućem izdanju?

Moj vokal, na veliku sreću svih ljudi oko mene, nikada nećete morati čuti. Svjestan sam svojih limitacija i ne mislim da ću ikada nešto od svojih pjesama i otpjevati. Mogao bi se praviti da se furam na Dylana ili Cohena, ali realno – jednostavno ne znam pjevati i nemam tih tendencija. Svakom svoje. Što se violončela tiče, namjerno sam kod rada na ovom albumu htio izbjeći moment guranja tog instrumenta u prvi plan. Htio sam se malo maknuti od toga i sam sebi dokazati da mogu i nešto drugo. A hoće li ga u budućnosti biti više ili manje, to još ne znam.

Kao koncertni glazbenik imaš neposredan uvid u utjecaje pandemije na koncertno poslovanje. Kako si ti preživio protekle dvije godine?

S obzirom na to da sam zaposlen u orkestru gradskog kazališta Komedija, imam taj luksuz da ipak imam stalna primanja pa mi je život bio nešto jednostavniji nego većini kolega koje poznajem. Vrlo sam svjestan te pozicije, i zahvalan. Naravno, to ne mijenja činjenicu da sam, kao i svi ostali, ostao bez jako puno stvari koje sam prije svega ovoga uzimao zdravo za gotovo. Uvijek se sviralo, uvijek je bilo nekog posla i onda odjednom svega toga nema. Nada, ništa. Nije samo do toga, već mi fali i taj osjećaj svirke – svirao ja, ili bio na tuđem koncertu – to je neka posebna droga koju nema što zamijeniti.

Tko ti je u protekloj godini zapeo za uho? Kako komentiraš ostale kolege iz kategorije Veliki Prasak?

Teško da mogu reći da su mi zapeli za oko, jer ih odavno obožavam – ali novi album Mayalesa mi je fantastičan. Kao i Kensington Lima i njihov „Southbound“. To je teška kategorija domaće mjuze i volio bih biti kao oni kad odrastem. Od stranih, oduševila me nova Halsey – naravno, zato jer produkciju potpisuju Trent Reznor i Atticus Ross – od kojih mi je ovaj prvi jedan od sveopćih idola. Kolege koji su nominirani zajedno sa mnom osobno ne poznajem, ali to je greška koju ćemo ispraviti u Tvornici na dodjeli nagrade. Osim toga, sram me priznati da nisam još poslušao što i kako rade. Trebao bi. Ali, priznajem pa mi se pola prašta - nadam se.

Kako gledaš na činjenicu da albumi koje odabire glazbena kritika uglavnom nema u radijskom eteru, a koncertne pozornice su pak sasvim treći „teren“ kojim dominiraju izvođači kojih najčešće nema na listama kritičara, ali ni radiju? Koliko različitih stvarnosti ima domaća glazba?

Mislim da je problem u tome što ovo što prolazi na radiju nema nikakve veze sa glazbenim ukusom publike, već isključivo dogovorom između radijskih urednika i izdavača. Što znači da to nije naslušanija glazba, već najvrćenija glazba. Velika je razlika. Treba samo pogledati top liste na streaming servisima, i sve je odmah jasno – naša publika zaista sluša sasvim druge izvođače od onih na koje smo navikli gledajući bilokakve glazbene ljestvice. Ali, tako je kako je. Jednako kao i sa koncertnim varijantama, postoje izvođači koji su na kojekakvim popisima i utrkama za nagrade - a publika im je nepostojeća. S druge strane, bendovi koji imaju lojalnu sljedbu obožavatelja pune prostore o kojima ovi prvi mogu samo sanjati. Diskrepancija postoji na oba fronta, i mislim da se sve opet vraća na prvi dio ove priče – svaka čast svima, ali radijski urednici su ti koji i dalje ne vode računa o tome što naša publika zaista voli i sluša.

Glazbenu industriju doživio si iz perspektive velikog pogona poput Valjka, ali sada i sam kao samostalni kantautor na početku karijere. Kakva je konkretno potpora potrebna mladom glazbeniku danas, s kojim se izazovima i nedoumicama susrećeš? Koliko bi ti značila novčana nagrada HDS ZAMP-a u slučaju dobitka i što sve jednom glazbeniku treba na početku karijere?

Za početak, ništa od ovoga što radimo ne ide bez puno ljubavi i odricanja. Stara floskula, znam – ali, vrijedi i dalje. Odričemo se slobodnog vremena, prevelikih očekivanja i postotka autorskih prava – barem mi koji se ne izdajemo sami (smijeh). Bez ljubavi, to uvijek ispada „zero-sum game“.

Međutim, ako ćemo iskreno – mislim da je potpora najbitnija u vidu dobrog PR-a, jer bez neke vidljivosti i reacha slabo da se išta konkretno može postići, ako vam je to cilj ili želja. Isto tako mislim da je vrlo bitno da znate koja i kakva su vam prava, te kakva sve prava postoje – jer tebi je u interesu da znaš što i kako sve možeš, i na što polažeš pravo. Također, jako je bitno okružiti se ljudima koji razumiju što želite reći, jer je onda cijeli posao znatno ljepši i lakši. Rekao bih da je to neki osnovni paket znanja koji ti treba ako se upuštaš u tako nešto. Osim toga, samo uživaj i radi ono što želiš – zato si i ovdje. Na kraju, osim sreće i veselja što bih bio dobitnik te nagrade, naravno da bi mi novčana nagrada značila puno jer postoji puno stvari na wishlistu koje imaju svoje mjesto u mojem malom kućnom studiju, a police su i dalje prazne. Neke nove igračke za neke nove stvari.

Koji su ti sljedeći autorski i glazbeni izazovi, s kim bi volio surađivati u budućnosti? Imaš li već neke konkretne planove za 2022.?

Glava i bilježnica puni su novih ideja i skica koje jedva čekam krenuti razrađivati i pretvoriti u nešto konkretno. Čeka me razgovor sa producentima i izdavačem – i onda ćemo polako početi uobličavati te misli u neke nove pjesme. Format albuma će ostati isti, i jedva čekam vidjeti koga i kako ćemo ugostiti ovaj put. Popis želja je dug, ali volio bih raditi sa još širim krugom ljudi, po mogućnosti prerasti granice i uključiti regiju. Dino Šaran, Dukat iz benda Stray Dogg, možda Yaya i Natali Dizdar. Ima ih još puno, zasad neostvarenih. Vidjet ćemo kuda nas odnese ova nova godina i sve što nas u njoj čeka.

Hrvatsko društvo skladatelja Državni zavod za intelektualno vlasništvo Stop krivotvorinama International Confederation of Societies of Authors and Composers

Vaš Internet preglednik je zastario! Preuzmite novi ili instalirajte Google Chrome Frame.