x

Pročitajte najnovije vijesti o djelovanju HDS ZAMP-a, zaštiti autorskih prava te vijesti iz svijeta glazbe.

Selfie iz sobe: Igor Geržina

Vaše i naše omiljene glazbenike još neko vrijeme nećemo gledati uživo, na pozornicama klubova, dvorana, festivala i stadiona. Zato vas HDS ZAMP u novoj rubrici "Selfie iz sobe" vodi u njihovu svakodnevicu u kojoj rade na nekim novim pjesmama i albumima, za dane koji slijede.

U današnjem izdanju "Selfieja", vrata svoje radne sobe otvorio nam je autor i saksofonist, Igor Geržina

Za početak, čestitke na čak dva Porina za produkciju – kako si doživio aktualnu dodjelu nagrada, kakav je osjećaj bio pratiti ga iz dnevne sobe?

Ovo je definitivno bio poseban Porin kojega ćemo se svi sjećati. Napraviti ceremoniju dodjele nagrade u ovakvim uvjetima nije nimalo lak zadatak i zato mislim da su organizatori i autorski tim napravili odličan posao. Ja sam ga odgledao s užitkom, a dodatno veselje mi je bilo to što sam osvojio Porine s oba HRT-ova orkestra s kojima radim već godinama i to u kategorijama Najbolji jazz album i Najbolji album tamburaške glazbe. Drago mi je da je struka i ovaj put prepoznala naš trud.

Kako gledaš na cjelokupnu situaciju tijekom protekla dva mjeseca i trenutni povratak u kakvu-takvu normalu?

Cijela je ova situacija prilično utjecala na naše živote. Moja obitelj i ja smo zbog potresa doživjeli i dodatne izazove, tako da je sve ovo jedno posebno iskustvo. Čini se da smo mi u Hrvatskoj dosta dobro odradili cijelu situaciju i relativno brzo stavili virus pod kontrolu, ali vidjet ćemo što će se događati u narednim mjesecima. Ja sam ipak optimističan.

Je li tvoja nova pjesma „Take The High Road“ produkt produktivne izolacije? 

Apsolutno. ''Take The High Road'' je moj novi instrumentalni singl koji se nalazi na svim digitalnim servisima i već bilježi prilično dobar broj streamova. Emitira se i na radio postajama u inozemstvu. Ovo vrijeme izolacije iskoristio sam da bih se posvetio stvarima za koje inače nemam toliko vremena, a između ostalog ovih dana sam se dosta posvetio komponiranju i produkciji. Imam nekoliko novih uradaka koji će ugledati svjetlo dana u narednim mjesecima.

Kako izgleda stvaranje u izolaciji, koje sve mogućnosti tehnologija otvara?

Ja već dugo koristim blagodati tehnologije i interneta u kreativne svrhe, tako da mi rad od kuće nije stran. Sada sam imao više vremena za svoje autorske projekte nego inače, pa sam to i iskoristio.

U kojoj si se mjeri priključio trendu live stream koncerata? Što misliš o toj vrsti izvedbi, je li te neki koncert tvojih kolega posebno dojmio?

Zbog situacije s potresom bio sam onemogućen za koncertiranje od kuće, ali sam s veseljem pratio svoje kolege. Bilo je tu puno kreativnih ideja i mislim da su moji kolege učinili najbolje što se moglo u uvjetima koje su imali. Naravno, koncerti od kuće se ne mogu mjeriti s pravim događajima jer nemaju energiju koju daje publika, ali bilo je zanimljivih nastupa. Mislim da je u ovakvim situacijama glazba vrlo važan čimbenik u održavanju pozitivne energije koja nam je svima potrebna.

Kako (i kada) zamišljaš povratak pravim koncertima? Kako će, po tvom mišljenju, to izgledati?

Mislim da će se ipak sve na kraju vratiti u normalu možda i brže nego što mislimo. Ja sam optimist što se toga tiče. Dobio sam i prvi poziv za nastup, puno prije nego sam očekivao. Nastupit ću u Zagrebu sa svojim bendom 21. lipnja povodom Svjetskog dana glazbe koji će se održati u organizaciji HGU.

Koliko se sada glazbenici, u periodu bez koncerata i koncertnih honorara, oslanjaju na sustav kolektivne zaštite autorskih prava? 

S obzirom na izostanak koncerata, sustav kolektivne zaštite autorskih prava će tu odigrati važnu ulogu, iako je jasno da i je taj segment poprilično pao zbog izostanka javnih manifestacija. Zaštita prava je za mene oduvijek bila važan dio mog umjetničkog djelovanja i vrlo mi je važno da dobro funkcionira. Imam dosta iskustva sa zaštitom prava u inozemstvu i moram reći da je kod nas u Hrvatskoj taj sustav prilično dobro organiziran. Vrlo je transparentan i dostupan svima bez obzira na veličinu autora, što u nekim zemljama nije slučaj.

Kako su se, iz tvoje perspektive, u svemu ovome snašle glazbene udruge prema svojim članovima? Na koji način se još može pomoći cjelokupnoj glazbenoj industriji?

Glazbena industrija je u cijeloj ovoj situaciji prilično stradala. Nismo jedini, mnoge grane privrede su u problemu, ali glazba je velikim dijelom vezana uz okupljanja ljudi, tako da je tu nastala velika šteta. Glazbene udruge su definitivno odigrale važnu ulogu u pomoći glazbenicima i reagirale su jako brzo. Putem fondova pomoglo se mnogim članovima u vrlo kratkom roku. S obzirom na to da je u nastaloj situaciji i rad udruga bio jako otežan, treba priznati da su jako dobro odreagirale. Posebno želim zahvaliti HDS-u čiju sam pomoć nakon potresa i ja dobio putem kriznog fonda.

Čemu se najviše veseliš kad se jednom stanje normalizira? Koje smo pouke svi skupa izvukli iz ovog?

Nošenje maski, rukavica te boravak u kući nisu me toliko pogodili, koliko mi je nedostajalo druženje s ljudima. Mislim da ćemo se svi vrlo brzo vratiti u svoje životne tokove. Bit će posljedica, najviše ekonomskih, ali ništa što ne možemo preživjeti i popraviti. Ja sam mišljenja da bez obzira na okolnosti, iz svake situacije treba izvući najbolje što se može.

 

Sve razgovore rubrike "Selfie iz sobe" pročitajte ovdje.

Hrvatsko društvo skladatelja Državni zavod za intelektualno vlasništvo Stop krivotvorinama International Confederation of Societies of Authors and Composers

Vaš Internet preglednik je zastario! Preuzmite novi ili instalirajte Google Chrome Frame.