x

Pročitajte najnovije vijesti o djelovanju HDS ZAMP-a, zaštiti autorskih prava te vijesti iz svijeta glazbe.

Započela b.creative konferencija u MSU

Dvodnevna b.creative konferencija koju u MSU priređuju Hrvatski klaster konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija (HKKKKI) zajedno s Hrvatskom gospodarskom komorom (HGK) i agencijom KEA European Affairs započela je danas konferencijom za novinare.

Konferenciju i važnost kreativnih i kulturnih industrija predstavili su Ivana Nikolić Popović, predsjednica HKKKKI, Tomislav Radoš potpredsjednik HGK zadužen za industriju i energetiku te Philippe Kern osnivač i izvršni direktor KEA-e, vodećeg europskog savjetodavnog i istraživačkog centra za kulturne i kreativne industrije te sport.

Ivana Nikolić Popović istaknula je da će MSU tijekom dva dana održavanja konferencije biti mjesto na kojem će kulturnjaci i kreativci moći razmijeniti iskustva, istražiti mogućnosti suradnje te se educirati o novim trendovima kroz predavanja, panele i radionice. Osim toga, po prvi puta u Hrvatskoj, najugledniji europski i hrvatski stručnjaci, između ostalih, predstavnici Svjetske banke i Europskog investicijskog fonda, otvorit će raspravu o financiranju kreativnih i kulturnih industrija, jednog od najbrže rastućih sektora u cijelom svijetu. Na konferenciji će se predstaviti garancijski program Europskog investicijskog fonda te mogućnosti dobivanja sredstava potpore za kreativne poduzetnike.

"Svi misle da bi kultura trebala biti na državnom proračunu. Nas kulturnjake to smeta. ABBA je u svoje najbolje doba imala puno veći prihod od Volva a to znači da kao industrija možemo biti snažni i moćni“, kazala je.

Tomislav Radoš istaknuo je punu potporu HGK kulturnim i kreativnim industrijama, kako u boljem prezentiranju ovih industrija, njihova potencijala i snage prema političarima, gospodarstvenicima i financijskim institucijama. Bez kulturnih i kreativnih industrija, odnosno rada kreativaca, Hrvatska ne može ispuniti svoj cilj rasta izvoza kvalitetnih proizvoda. Istaknuo je iskustva zemalja u okruženju, poglavito Austrije, koje ulaganjem upravo u kreativni i kulturni sektor jačaju svoje sveukupno gospodarstvo.

Philippe Kern izjavio je da je b.creative mrežu osnovao upravo kako bi potaknuo povezivanje međunarodne mreže poduzetnika iz područja kulture i kreativnosti, što bi im dalo snagu i bolju vidljivost cijeloga prema političarima i gospodarstvenicima. Ove industrije u EU su veće od farmaceutske ili automobilske industrije, no ipak nemaju toliku vidljivost. Naime, u ovom sektoru prevladavaju mikro i mali, eventualno srednji, poduzetnici koji zasebno nemaju toliku snagu i vidljivost. Vidljivost kulturnih i kreativnih industrija važna je jer bez nje nema stvarnog prepoznavanja kulturnih i kreativnim industrija kao snažnih pokretača gospodarstva kojima, i zbog njihova vrlo važnog utjecaja i na socijalnu koheziju, treba posvetiti više pažnje pri kreiranju javnih politika i strategija Vlade.

Kreativne i kulturne industrije su za razvoj i rast gospodarstva svake zemlje izuzetno važne jer doprinose visokoj dodanoj vrijednosti ostalih gospodarskih sektora te prelijevaju svoje vrijednosti na ostale sektore. I ono što je posebno važno - imaju potencijal otvaranja novih radnih mjesta kroz aktivaciju i razvoj poslova baziranih na intelektualnom vlasništvu. 

Hrvatsko društvo skladatelja Državni zavod za intelektualno vlasništvo Stop krivotvorinama International Confederation of Societies of Authors and Composers

Vaš Internet preglednik je zastario! Preuzmite novi ili instalirajte Google Chrome Frame.