x

Pročitajte najnovije vijesti o djelovanju HDS ZAMP-a, zaštiti autorskih prava te vijesti iz svijeta glazbe.

Iz prve ruke o domaćoj glazbenoj industriji

HDS ZAMP glas je autora, njihov aktivni promotor te služba koja se bavi zaštitom autora i njihovog autorskog prava. Kako bi i kod šire javnosti osvijestili važnost poštivanja autorstva, ali i odgovorili na često pitanje „što je zapravo HDS ZAMP“, predstavili smo edukativni filmić „Ovo je HDS ZAMP“ u kojem se pojavljuju i poznata lica naših autorica i autora.

Edukacije autora i nositelja prava, posebno onih mlađe generacije, kontinuirane su aktivnosti kojima se HDS ZAMP može pohvaliti – uz redovne radionice INTRO (uvod u ostvarivanje glazbenih prava), posebno su posjećene i radionice pod nazivom „Iz prve ruke“ koje se bave specifičnim segmentima (hrvatske) glazbene industrije. Iskusni i stručni glazbeni profesionalci glazbenim su autorima i izvođačima, članovima HDS-a te zainteresiranoj javnosti, predstavili jedinstveni uvid u labirint glazbene industrije te bacili novo svjetlo na pojmove poput publishinga, bookinga ili radijskog plasmana.

"Publisher je, najkraće rečeno, menadžer za pjesme, jednako kao što postoji menadžer izvođača, bendova itd. To je posao registriranja, administriranja i vođenja računa o tržišnom plasmanu autorskih djela u raznim zemljama svijeta", objasnio je Tomo in der Mühlen (IDM Music) pojam glazbenog publishinga dodavši kako se, razvojem tehnologije, lokalno tržište pretvorilo u globalno te se sada domaći autori natječu s onima iz cijelog svijeta. Na predavanju na kojem je „iz prve ruke“ predstavljen izazov glazbenog nakladništva istaknuto je i jedno neosvojeno tržište koje krije veliki potencijal za domaće autore i glazbenike: "Često gledamo prema Zapadu, međutim, istočno od nas su tržišta s ogromnim potencijalom poput Poljske, Češke i sličnih zemalja. Tamo se vrti dosta glazbe domaćih autora, prepjevane na lokalni jezik".

Posljednjih godina koncertni je biznis jedan od najisplativijih – ta grana kulturne i kreativne industrije za sobom povlači i razvoj ugostiteljstva, turizma, transporta te povezanih sektora gospodarstva. Međutim, dogovoriti koncert i pozicionirati se na koncertnom tržištu nije uvijek lako...

„Jedan koncert našeg benda prehranjuje nekoliko obitelji, počevši od nas samih, pa našeg tonca, managera, zatim tvrtki koje iznajmljuju opremu, kombi, ugostitelja koji prodaju pivo, itd. Može se reći da smo mi jedna tvrtka u malom“, objasnio je Luka Tralić Shot, autor i frontman Elementala. Poseban naglasak stavljen je na važnost autorskih naknada za koncerte – riječ je o obavezama koje nerijetko ignoriraju korisnici glazbe, ali i sami glazbenici iako, primjerice, autorska naknada za nastup u klubu od 100 do 500 m2 uopće nije zanemariva. Također je, uz prijavu događanja, vrlo važno uredno dostavljati i popis izvedenih djela kako bi autorske iznose dobili točno oni autori čije su se pjesme izvodile.

Mediji su važan kotačić glazbene industrije, a jedno od presudnih pitanja, pogotovo za nova glazbena imena, jest kako doći u medije i ostati tamo? „Ono što vam treba je priča! Nije dovoljno samo napisati „objavljen novi singl“ ili „snimljen novi videospot“, sve to potrebno je upakirati u jednu zanimljivu priču koja će odskakati od ostalih primljenih objava u inboxu“, naglasili su sudionici jedne od najposjećenijih radionica HDS ZAMP-a.

Međutim, za medijsko predstavljanje i radijski airplay potrebna je, prije svega, prava pjesma. Kako napraviti domaći hit za domaći eter znaju uspješni hitmejkeri Aljoša Šerić, Ante Pecotić i Branimir Mihaljević koji su otkrili neke – ali ne sve! – tajne svog autorskog zanata. Cijelu snimku njihove radionice pogledajte ovdje.

Hrvatsko društvo skladatelja Državni zavod za intelektualno vlasništvo Stop krivotvorinama International Confederation of Societies of Authors and Composers

Vaš Internet preglednik je zastario! Preuzmite novi ili instalirajte Google Chrome Frame.