x

Pročitajte najnovije vijesti o djelovanju HDS ZAMP-a, zaštiti autorskih prava te vijesti iz svijeta glazbe.

Jonathan: Naše pjesme nastaju iz improvizacije i pozitivne energije

Riječki Jonathan domaća je glazbena kritika nazvala „najboljim proizvodom hrvatske indie scene“. Poslušate li njihov debi album „Bliss“ objavljen na Bandcampu, čut ćete „bend koji puca iz svih oružja na vrhuncu kreativne moći”.

U kratkom vremenskom razdoblju dijelili su pozornicu s Editorsima, rasprodali riječki Palach i zagrebački Mali pogon Tvornice, a uspješnu godinu okrunili su nominacijom za glazbenu nagradu Porin u kategoriji Novog izvođača. Pred njima je i samostalni koncert u Velikom pogonu Tvornice 28. veljače, no prije toga, Jonathan će biti domaćin Converse Rubber Tracks radionice koja će se održati 21. veljače, u 13 sati. Tamo će bend, s instrumentima u rukama, na pozornici Malog pogona prenijeti kreativan proces iz svoje prostorije za vježbanje i pred publikom napraviti potpuno novu pjesmu.

Uoči intenzivnih i sadržajnih dana koji su pred njima, popričali smo s Brankom Kovačićem koji nam je ispričao sve što trebate znati o Jonathanu...

Svi imate iskustva u raznim bendovima – kako ste došli na ideju okupljanja Jonathana?

Jonathan je zapravo nastao na  memorijalnom koncertu "Slobodna Energija" održanom 2011. godine. To je memorijal koji se, već dugi niz godina, održava u spomen na našeg prijatelja i brata, Damira Badurinu-Badu, pjevača grupe Unlogic Skill. Na tom koncertu su svirali bandovi iz druge polovice 90-ih, pa tako i Zoranov i moj band Salion. Kako je prošlo puno vremena od tada, ostatak banda nije bio dostupan, pa smo morali naći adekvatne zamjene. Tada su uletili naši prijatelji, kolege, glazbenici iz Rijeke, Darko Petković (Pasi) i Tomislav Radinović (Mandrili), oba na gitari. Količina pozitivne energije na probama i na samom koncertu dala nam razlog da odemo u garažu svirati, prvenstveno iz gušta. Nakon par mjeseci došao je i Nikica Jurjević (Pasi) na bas gitari i tada se priča zaokružila. Nakon toga, stvari za Jonathan teku svojim tokom i nitko od nas se još ne buni.

Kako nastaju vaše pjesme, kako izgleda jedna vaša tipična proba?

Kod Jonathana tipična proba zapravo ne postoji, ako ne računamo sam dolazak na i odlazak s probe. Pjesme Jonathana, prvenstveno, nastaju spontano, iz neke improvizacije. To nam zasad jako dobro ide. Nikada se nismo bavili i opterećivali time da zvučimo kao netko drugi.

Koji su bendovi najviše utjecali na zvuk Jonathana?

Zvuk Jonathana je zvuk nas petorice. Ali da je formativne godine svakog od nas je obilježio neki bend, to stoji. Ima ih stvarno more: Sonic Youth, Trans Am, Propagandhi, Led Zeppelin, Jeff Buckley...

Album „Bliss“ donio vam je nominaciju za glazbenu nagradu Porin – koja su vaša očekivanja od ovogodišnje dodjele?

Sama nominacija za nas je već potpuno iznenađenje. Polaskani jesmo, jer su glasači glazbenici, ali stvarno nismo imali nikakvih pretenzija u tom smjeru stoga nema niti nekakvih velikih očekivanja. Pravi razlog za to je etiketa Porina kao diskografske nagrade. Sada se ta etiketa promijenila i glasi glazbena nagrada. To je novost sama po sebi, ali po mom mišljenju puno prekasno. Nepraćenje trendova i povlađivanje velikim diskografima su pravi razlozi što je ta nagrada izgubila veliki dio kredibiliteta u javnosti. Nadam se da će se stvari u vezi toga početi mijenjati nabolje.

Album je objavljen na Bandcampu – je li to rezultat nužnosti i trenutnog stanja ili Bandcamp i slične servise vidite kao budućnost objavljivanja albuma?

Osim na Bandcampu, album je objavljen i na vinilu. Mladi bandovi nemaju puno koristi od diskografa, osim što mogu se mogu pohvaliti prijateljima da su izdali album ili singl za nekog od njih. Jako kaskamo za svjetskim trendovima, i to svim segmentima glazbene "industrije". Diskografi su stvorili klimu i plodno tlo za stagnaciju kukajući kako konstantno gube novce. Oni zapravo samo malo manje zarađuju, to su i dalje veliki novci. Isto tako su i sami sebe obezglavili ne ulažući novce u nešto novo već igrajući na "iste karte" stare i po preko 30 godina. Jednadžba je jasna ko dan.

Koliko vam koristi, a koliko šteti prefiks „indie“ benda?

Nema tu neke pretjerane štete ni koristi. Mi stvarno jesmo independent (izvedenica: indie) bend tj. nismo potpisali za nijednog velikog diskografa na ovim prostorima. Razlog je objašnjen u prethodnom pitanju.

Ove subote, 21. veljače, bit ćete domaćini kreativne radionice Converse Rubber Tracks – kako ste točno zamislili cijelo događanje?

Sudjelovanje na Converse radionici za nas je jedna potpuno nova stvar. To je prilika za nas i pubiku da budemo dijelom nečega što nema obrazac. Mislim da ćemo se svi skupa, prije svega, dobro zabaviti, ali isto tako i saznati neke nove stvari vezane za procese stvaranja glazbe. Ovakve nesuhoparne stvari mogu samo širiti vidike, kako pubici tako i nama samima.

Kako ste, kao autori mlađe generacije, zadovoljni HDS ZAMP-om i ostvarivanjem svojih autorskih prava?

Mladi smo bend tako da baš i nemamo nekog prevelikog iskustva po tom pitanju. Dosad je sve bilo korektno, nadamo se da će tako biti i u budućnosti.

Za kraj, pred vama je i veliki samostalni nastup u Tvornici...?

Da, naš najveći koncert do sad. Ovim bi putem također pozvali sve zaljubljenike u glazbu, žene, muškarce, djecu, starce: Veliki pogon Tvornice u subotu, 28. veljače!

Više o Jonathanu pratite na njihovoj službenoj Facebook stranici.

Hrvatsko društvo skladatelja Državni zavod za intelektualno vlasništvo Stop krivotvorinama International Confederation of Societies of Authors and Composers

Vaš Internet preglednik je zastario! Preuzmite novi ili instalirajte Google Chrome Frame.