x

Pročitajte najnovije vijesti o djelovanju HDS ZAMP-a, zaštiti autorskih prava te vijesti iz svijeta glazbe.

Gdje su danas dobitnici HDS-ove stipendije Fonda Rudolf i Margita Matz?

Iz novog broja Cantusa prenosimo tekst Ivane Jurenec o dosadašnjim dobitnicima sredstava iz Fonda "Rudolf i Margita Matz" - više detalja o natječaju Matz za 2021. pronađite na linku

U posljednjih nekoliko godina mnogo je mladih skladatelja dobilo priliku za afirmaciju i daljnje usavršavanje zahvaljujući stipendiji Fonda Rudolf i Margita Matz koju dodjeljuje Hrvatsko društvo skladatelja. Iz razgovora s dobitnicima saznali smo kako su iskoristili financijska sredstva i što su sve dosad ostvarili. S ponosom možemo reći da su pokazali velik potencijal i potvrdili da scena suvremene hrvatske glazbe nije vezana samo uz Zagreb i Split, nego se izvrsno razvija i u Sisku, Rijeci i Osijeku, ali i izvan domovine.

Godina 2014.: Antonio Babić i Sara Glojnarić

Antonio Babić  – počeo studirati glazbenu produkciju

„Trenutačno nemam vremena za skladanje. Radim kao profesor teorijskih glazbenih predmeta u Glazbenoj školi Zlatka Balokovića u Zagrebu; osim toga, honorarno nastupam kao interpret. Također sam se u posljednje vrijeme pripremao za studij glazbene produkcije, čiji sam polaznik službeno postao u siječnju 2020. na MPA - Akademiji glazbene produkcije i multimedije.“

Sara Glojnarić – počele svjetske narudžbe

„Od dobivanja stipendije Fonda Rudolf i Margita Matz imala sam narudžbe mnogih festivala, a moju karijeru doista je lansirala narudžba festivala ECLAT 2018 iz Stuttgarta, gdje je Trio Catch premijerno izveo skladbu sugarcoating #2. Nedugo nakon toga primila sam narudžbe od brojnih uglednih europskih festivala, kao što su Ultraschall Festival Berlin (premijera djela Artefacts za šest vokalnih solista, elektroniku i video, koju je premijerno izveo ansambl Neue Vocalsolisten), Muzički biennale Zagreb (premijera djela Žabica kraljica, nastalog u koprodukciji sa Zagrebačkim kazalištem lutaka, u režiji sjajnog Renea Medvešeka), zatim Wittener Tage für Neue Kammermusik (premijera djela Artefacts #2 za sopran, bubnjeve i elektroniku, koju su premijerno izveli Sarah Maria Sun i Dirk Rothbrust). Iste, 2017. godine stručni žiri na legendarnom Ljetnom tečaju u Darmstadtu (Darmstädter Ferienkurse) nagradio me nagradom Kranichsteiner Musikpreis - koju su dobili i velikani poput Wolfganga Rihma, Kaaije Saariaho, Chaye Czernowin i Simona Steena Andersena.

Uslijedio je i ugovor s izdavačem Edition Juliane Klein iz Berlina, a nedugo nakon toga stigla je i narudžba za operu koja će biti izvedena u travnju 2021. u Državnoj operi u Halleu, na tekst Clemensa Meyera, pod ravnanjem Michaela Wendeberga. U 2019., koja je odjednom postala prava operna godina, pobijedila sam na skladateljskom natjecanju Državne opere u Berlinu NEUE SZENEN V., a nagrada uključuje i narudžbu komorne opere, koja će također biti premijerno izvedena potkraj travnja 2021. Prošle godine dobila sam Nagradu Ivo Vuljević koju dodjeljuje Hrvatska glazbena mladež. Drago mi je što je moj rad bio prepoznat i na domaćem terenu. Kolovoz 2020. provela sam u predivnom Positanu, kao dio rezidencije na koju me, uz potporu Ernst von Siemens Stiftunga, pozvao berlinski Ensemble Mosaik, a kruna te rezidencije bio je moj prvi autorski koncert održan 3. listopada u Elisabethkirche u Berlinu. Bilo je senzacionalno i doživjela sam veliki uspjeh.

Kad pogledam unatrag, stipendija Matz mi je dala financijsku potporu kad sam je najviše trebala, a to su bile moje prve godine u Njemačkoj, gdje sam se još pronalazila, ne samo umjetnički, nego i privatno. Na tome sam izrazito zahvalna Hrvatskom društvu skladatelja. O povratku u Hrvatsku sada ne mogu govoriti, još je prerano. Moj život je u Njemačkoj, tu se osjećam doma kao i u Zagrebu. Ne osjećam se zapostavljeno na hrvatskoj sceni, jer redovito surađujem s MBZ-om i/ili s hrvatskim umjetnicima koji djeluju kod nas ili u Europi i nadam se da će nova generacija skladateljica i skladatelja iskoristiti priliku da budu mobilni, da pokažu svoje ideje i izvan granica Hrvatske, da ostanu budni i znatiželjni.“ 

 

Godina 2015.: Matko Brekalo i Tihomir Ranogajec

Matko Brekalo – potpora kao zamah u karijeri

„U prošle četiri godine, otkad sam kao student dobio potporu iz Fonda Rudolf i Margita Matz, završio sam diplomske studije glazbene pedagogije i kompozicije te sudjelovao na nekoliko inozemnih majstorskih tečajeva. Trenutačno radim kao profesor teorijskih predmeta u Glazbenoj školi Josipa Runjanina u Vinkovcima i kao vanjski suradnik-asistent na teorijskim predmetima na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku na Odsjeku za instrumentalne studije.

Kao najvažnije skladateljske uspjehe izdvojio bih prvu nagradu ansambla pre-art iz Švicarske, koji su moju nagrađenu skladbu identification<changeability>stagnation svirali diljem Europe. Sljedeće važno postignuće bila je narudžba glazbeno-umjetničkog projekta Urbi et orbi u sklopu Muzičkog biennala Zagreb, koji je ostvaren uz fenomenalnu suradnju sa sjajnim multiinstrumentalistom i umjetnikom Ratkom Vojtekom. Osim toga, bilo je tu još mnogo praizvedbi kraćih djela, od kojih bih istaknuo svoju stalnu prisutnost na umjetničkoj tamburaškoj koncertantnoj sceni s različitim skladbama. U sklopu Međunarodnog festivala umjetničke tamburaške glazbe, 2016. Tamburaški orkestar Glazbene škole Alberta Štrige iz Križevaca praizveo je skladbu Grotesque Romantique, a sljedeće godine Tamburaški orkestar Osnovne glazbene škole pri OŠ Ksavera Šandora Gjalskog iz Zaboka praizveo je Avanture Malika Tintilinića.

Fond Rudolf i Margita Matz najviše mi je pomogao u tome što sam dobio priliku osigurati financije za posjete festivalima suvremene glazbe. U jednom od njih poslije sam postao i dio producentskog tima - radi se o festivalu Novalis music+art, čiji je ravnatelj hrvatski skladatelj Davor Branimir Vincze. Stipendija HDS-a nije mi donijela samo financijsku stimulaciju, nego i široku medijsku pozornost umjetničkog miljea u Hrvatskoj u kojem se i danas krećem i sudjelujem ne samo kao skladatelj nego i kao pedagog, producent i organizator. Sve u svemu, rekao bih da mi je ta potpora puno značila i dala mi velik zamah u karijeri koja je tada tek počinjala. Ovom prilikom još jedanput srdačno zahvaljujem Hrvatskom društvu skladatelja što je tada donijelo tu odluku te učvrstilo mladog umjetnika u njegovu pozivu.“

Tihomir Ranogajec – „Upoznao sam svijet HDS-a, MBZ-a, Cantusa i Glazbene tribine.”

„Stipendija Fonda Rudolf i Margita Matz mnogo mi je značila, jer sam osim novčane pomoći, preko stipendije upoznao svijet Cantusa, HDS-a, Glazbene tribine u Opatiji, MBZ-a i svih ljudi koji su aktivni u tom svijetu. Od tada ne propuštam ništa od navedenih događaja, nastojim pratiti i biti aktivan u svijetu suvremene glazbe i stvaralaštva.

Trenutačno radim kao asistent na Odsjeku za instrumentalne studije na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku. Aktivno pišem aranžmane za naše studente i skladam originalna djela, najčešće za tamburu, ali i za gitaru i klavir. Radim na nekoliko skladbi: za bisernicu i klavir; za električnu gitaru; za gitaristički orkestar, a pripremam i jednu veću skladbu za klavir, Ancient beliefs. Ideja mi je skladati višestavačno klavirsko djelo koje će biti spoj mistike i zvuka, na tragu klavirskih skladbi Georga Crumba, Giacinta Scelsija i starijeg majstora Igora Stravinskog.

U međuvremenu sam imao puno praizvedbi za tamburaške orkestre, ali sam imao i narudžbu za festival Novalis (skladao sam za ansambl Airborne extended), sudjelovao sam na skladateljskoj radionici Muzičkog biennala Zagreb u travnju 2019., na kojoj sam radio s ansamblom Riot i skladateljicom Ninom Šenk, bio sam na masterclassu kod Davora Branimira Vinczea, Marka Nikodijevića, Uroša Rojka i drugih. Matko Brekalo (također dobitnik stipendije Fonda Matz) i ja organizirali smo zajedničku autorsku večer 25. svibnja 2016., na kojoj je praizvedeno mnogo naših djela za najrazličitije sastave. Kolega Brekalo i ja nadamo se da ćemo uskoro u Osijeku pokrenuti Festival suvremene glazbe (na tragu Novalisa), jer je Odsjek za instrumentalne studije (pokrenut prije dvije godine) vrlo otvoren prema suvremenoj glazbi, što nam je dodatni poticaj.“

 

Godina 2016.: Valerija Vranješ i Marko Žrnovnik

Valerija Vranješ – spoj klasike i popularne glazbe

„Stipendiju Fonda Matz dobila sam 2016. godine te bih ovim putem htjela zahvaliti Hrvatskom društvu skladatelja. Kompoziciju sam studirala u klasi profesora Berislava Šipuša; upoznala sam različite i nove glazbene izričaje koji su mi otvorili mnoge vidike. Tijekom studija imala sam viziju ujedinjavanja znanja iz klasične glazbe s popularnom glazbom (rock, pop, jazz) pa sam se nakon diplome ujesen 2017. fokusirala na to.

Stipendija mi je ponajviše pomogla u ulaganju u znanje i usavršavanje. Od 2017. do 2019. završila sam edukaciju iz audioinženjeringa na MPA – Akademiji glazbene produkcije i multimedije u Zagrebu, gdje sam imala prilike učiti od vodećih audioinženjera iz regije o tehnikama snimanja glazbe, miksanja, masteringa i produkcije. Dobila sam uvid u tehnološku stranu stvaranja glazbe, što mi je pomoglo u skladanju, pogotovo elektroničke glazbe. Usporedno s edukacijom na MPA počela sam pohađati satove klasične gitare kod prof. Xhevdeta Sahatxhije. Iz svega toga proizlazi to čime se sad bavim, a to je pisanje i skladanje glazbenog albuma, koji stilski ujedinjuje dva glazbena svijeta koja volim – klasičnu i popularnu glazbu. Osim toga, na Glazbenoj školi Frana Lhotke u Sisku predajem teorijske glazbene predmete.

Od dobivanja stipendije važnije praizvedbe bile su 2017. Pjesma s mog otoka (na tekst Jasmine Šikić) za sopran, flautu i klavir u Maloj dvorani Lisinski u sklopu ciklusa Volim, volim u organizaciji Ive Šimić te 2018. Pozdrav šumi (na tekst Dobriše Cesarića) za zbor i tamburaški orkestar u Glazbenoj školi Frana Lhotke u Sisku. Iz prošle godine izdvojila bih izvedbe dvaju aranžmana – skladbe O da mogu biti kerub Božji te Divnoj dakle Matije pl. Ivšića za flautu, dva soprana i fagot, koje sam publici predstavila u katedrali Uzvišenja Svetog Križa u Sisku. Osim toga, na Međunarodnoj ljetnoj školi gitare u Poreču, pod vodstvom prof. Xhevdeta Sahatxhije, orkestar gitara izveo je moj aranžman pjesme Trag u beskraju Biagga Antonaccija i Olivera Dragojevića u Eufrazijevoj bazilici u Poreču te na gradskoj utvrdi u Vrsaru. Još jedanput hvala HDS-u na ukazanom povjerenju i potpori koji su mi neprocjenjivo pomogli u edukaciji i umjetničkom razvoju.“

Juraj Marko Žerovnik – studijski boravak u Karlsruheu

„Želio bih iskoristiti priliku da opišem tijek svoje karijere nakon dobitka stipendije Fonda Rudolf i Margita Matz. Ubrzo nakon dobitka uslijedila je jedna od najvećih narudžbi u mojem dosadašnjem radu. Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca iz Rijeke naručilo je djelo za soliste, zbor i orkestar. Nakon gotovo godinu dana rada, 14. listopada 2016. godine uslijedila je praizvedba djela Ištipana hartija na velikoj pozornici HNK-a. Taj je događaj koincidirao sa 130. godišnjicom rođenja riječkoga književnika Janka Polića Kamova. Polusatno djelo nazvano je po njegovoj zbirci poezije, na kojoj se temelji. Uz simfonijski orkestar, u izvedbi je sudjelovao i mješoviti zbor, a solisti su bili bariton Giorgio Surian i mezzosopranistica Dubravka Šeparović-Mušović.

Akademsku godinu 2017./2018. proveo sam u njemačkom gradu Karlsruheu u sklopu programa studentske razmjene Erasmus. Moram napomenuti da mi je upravo u realizaciji navedene razmjene izuzetno pomogla stipendija Fonda Rudolf i Margita Matz, jer bih bez tih sredstava vrlo teško uštedio dovoljno novca prijeko potrebnog za troškove života u Njemačkoj. Ondje je pod inspirativnim mentorstvom Wolfganga Rihma i Markusa Hechtlea nastalo djelo MU za puhače, udaraljke i klavir, u kojem istražujem bogat svijet zvukova puhaćih instrumenata. Djelo također karakterizira znatno drugačiji stilski pristup od dosadašnjega. Izvođači na praizvedbi bili su izvrsni članovi International Ensemble Modern Academy (IEMA) iz Frankfurta. To razdoblje je obilježilo i dovršavanje mojega diplomskog rada, djela za solo klavir i veliki simfonijski orkestar Long Sullen Silences and an Occasional Punch in the Face.

Prije nešto više od godinu dana zaposlio sam se u Glazbenoj školi Ivana Matetića Ronjgova u Rijeci, gdje radim kao profesor klavira i korepetitor. Osim navedenih većih skladbi, praizveo se i veći broj mojih manjih skladbi, od kojih izdvajam Melodie und Scherzo za body percussion ansambl i udaraljke te Kammern za violinu i klavir, koja je publici predstavljena na Muzičkom biennalu Zagreb 2019. Osim skladateljskog i interpretativnog pijanističkog rada, trenutačno se bavim i organizacijom koncerata, notografskim poslovima te primijenjenom kompozicijom. Želja mi je daljnje usavršavanje kako bih unaprijedio svoje znanje, time postižući što više poslovnih i umjetničkih angažmana, i u Hrvatskoj i u inozemstvu.“

 

Godina 2017.: Frano Živković – put oko svijeta najmlađeg stipendista

„Kad sam u dobi od 12 godina dobio stipendiju Rudolf i Margita Matz, pohađao sam dvije škole, srednju glazbenu školu i osnovnu redovitu školu. Između ta dva potpuno odvojena i različita svijeta, ipak sam nalazio trenutke za igru, sviranje nekog od svojih triju instrumenata, sanjarenje, stvaranje glazbe. Moj život je trenutačno drukčiji, a ipak sličan, po tome što se ne odvajam od glazbe. Zahvalan sam svojim roditeljima na potpori, pomoći i odricanjima, svoj ljubavi koju mi poklanjaju, jer mi je sve to pomoglo da shvatim neke stvari poput ove stipendije kao poticaj i važnu pomoć te sredstvo da nastavim i stvaram dalje, da ostvarujem napredak, bez obzira na to o kojem se stilu glazbe radilo.

Meni se od 2017. godine dogodilo zaista puno toga, ali mogu reći da je najviše bilo putovanja, od kojih najradije pamtim Chet Atkins Appreciation Society (CAAS) Convention u Nashvilleu, gdje se jedanput godišnje skupljaju najbolji gitaristi na svijetu koji vole glazbu Cheta Atkinsa – on je vrlo važna osoba u svijetu fingerstyle i country gitare, ali i producent glazbe (od pedesetih i šezdesetih godina prošloga stoljeća). Bio je i mentor mojem najvećem uzoru Tommyju Emmanuelu. Konvencija u njegovu čast održava se svake godine i traje tjedan dana. Jako im je stalo živjeti i prenositi tu glazbu i preko Young Thumbs, zajednice mladih gitarista, jer ona pruža razne prilike mladima, pa sam imao čast svirati na gitari Scottyja Moorea, gitarista legendarnog kralja rock’n’rolla Elvisa Presleyja.

Uz osvajanje državnih nagrada iz solfiegga, nastupio sam i na Mannheim Guitar Summit, prvi put sam posjetio i Švedsku, na festivalu gitare u Uppsali. Ondje sam bio naslovno lice festivala; bilo je vrlo neobično nailaziti na svoj lik na autobusima, plakatima, ekranima i raznim reklamama svugdje po gradu. Jedan od najljepših koncerata ipak je bio kod nas, u Areni u Puli, gdje sam kao predizvođač dvojcu 2CELLOS nastupao pred oko osam tisuća ljudi. Godinu poslije ponovno sam u Americi na konvenciji CAAS, uoči koje mi je Tommy Emmanuel poklonio svoju gitaru Yellow Mouse!!! Uručio mi ju je uživo u emisiji Woodsongs na američkoj nacionalnoj televiziji! I dalje mi je teško u to povjerovati.

Godina 2018. bila je za mene važna i u stvaralačkom smislu, jer sam tada završio svoj Koncert za gitaru i orkestar u D-duru, posvećen upravo HDS-u, iz zahvalnosti za dobivanje  stipendije. Izveo sam ga kao solist s Dubrovačkim simfonijskim orkestrom na zajedničkom koncertu s Mijom Negovetić. Nastup je snimljen i trebao bi uskoro biti i objavljen.

Prošle godine napisao sam i Fugu u h-molu kao završni rad iz polifonije, a za završni koncert svoje srednje glazbene škole aranžirao sam svoju skladbu I Know Why za dječji zbor i dirigirao je kao maturalni rad. Istog sam ljeta snimio i svoj drugi album autorskih skladbi za solo akustičnu gitaru Reason to Smile s 11 djela nastalih u pauzama od vrlo napornih školskih obaveza. Objavio sam ga u vlastitoj nakladi, uz potporu ZAPRAF-a. Tommy Emmanuel mi je pomogao da master albuma snimim u Los Angelesu u studiju Marca DeSista, poznatog po suradnji s velikim imenima kao što su U2, Pink Floyd, Mark Knopfler, Aretha Franklin, Blondie itd. Kad su mi ubrzo počele svjetske turneje, otišao sam s roditeljima živjeti u Njemačku, blizu granice s Luksemburgom i od tamo smo putovali po cijeloj Europi. Turneje su bile zahtjevne, ali nezaboravne, stekao sam puno izvođačkog iskustva. Gotovo svakoga dana putovali smo između četiri do osam sati autom iz jednog grada u drugi ili u neku drugu državu. Proputovali smo jedanaest zemalja u kojima sam održao pedesetak koncerata. Bio sam predizvođač mnogim bendovima, kao što su Kiefer Sutherland, Manfred Mann, Kool & the Gang, Canned Heat, Ten Years After, Mother’s Finest, Ian Paice iz Deep Purplea, Al di Meola itd. Svakako znam da bih htio i nastaviti tako živjeti, samo što to trenutačno nije moguće zbog epidemije.

Turneja koju sam trebao imati s Tommyjem Emmanuelom odgođena je za iduću godinu. Ovu sam situaciju iskoristio za studij i druge aktivnosti. Posljednjih nekoliko mjeseci otkrivam i improvizaciju u stilu gipsy jazza, što me potaknulo da počnem polako učiti i kontrabas, jer se nalazi u sastavu koji svira takvu glazbu. Redoviti sam student glazbene pedagogije na Muzičkoj akademiji u Puli, gdje se osjećam kao da sam na pravom mjestu. Iako su predavanja uživo dosad kratko trajala, već imam puno pozitivnih iskustava. Svi profesori i kolege topli su i puni poštovanja. Pružena mi je mogućnost od prve godine raditi kompoziciju s profesorom Ivorom Prajdićem, a nakon dugo vremena ponovno imam satove klasične gitare u klasi profesora Alejandra Cordove. Ovoga ljeta počeo sam online studirati i kompoziciju za film i TV na Berklee College of Music u Bostonu, gdje detaljnije učim o orkestraciji i općenito o filmskoj glazbi.“

 

Godina 2018.: Helena Skljarov

Helena Skljarov – vrijedan studijski boravak u Lyonu

„Stipendija Fonda Matz nije mi samo puno značila u materijalnom smislu, nego sam s njom dobila i prvi osjećaj priznanja u skladateljskom svijetu. Otada sam se bez puno oklijevanja prijavljivala na razne natječaje, a posebno bih istaknula dobitak austrijske stipendije i boravak na dvotjednom seminaru u organizaciji bečke akademije (ISA,Universität für Musik und darstellende Kunst Wien), gdje sam radila s Tristanom Murailom, Francescom Filideijem i Yannom Robinom. Osim toga, sudjelovala sam na prvom masterclassu u organizaciji MBZ-a, gdje sam radila s Achimom Bornhoeftom.

Jedan od mojih najvećih razloga za prijavu na stipendiju bila je velika želja za studiranjem u inozemstvu. Ostvarila sam kontakt s Vladimirom Tarnopolskim s Moskovskog konzervatorija, no zbog jednostavnijeg sustava stipendiranja ipak sam odlučila prijaviti se za Erasmus, ostavivši Moskvu kao otvorenu mogućnost za poslijediplomski studij. Proteklu sam godinu provela u Lyonu kao dio studentske razmjene Erasmus na jednom od dvaju najvećih glazbenih učilišta u Francuskoj - Conservatoire National Supérieur Musique et Danse. Počašćena sam što sam imala povlasticu studirati kod jednoga od najvećih u svijetu elektroakustičke glazbe – Martina Matalona. Moja prva skladba nastala je ondje i praizvedena je u Lyonu 24. siječnja 2020. godine pod vodstvom dirigenta Sylvaina Blassela, bivšega šefa asistenta ansambla InterContemporain. Usporedno sam u suradnji s École nationale supérieure des beaux-arts radila na glazbenoj instalaciji za festival Nuits sonores. Prijavljujem se na mnogobrojne natječaje i seminare, a posebno nestrpljivo iščekujem rezultate idućega festivala Mixtur koji se održava u Barceloni. Riječ je o majstorskom tečaju Composition and Sound Experimentation Workshop, za koji, zbog velike zainteresiranosti, postoji selekcija u odabiru kandidata, kojima će biti pružena prilika za rad s mnogim zanimljivim skladateljima. Osim toga, tu su koncerti, okrugli stolovi, predavanja...

Redovito sam u kontaktu sa svojim mentorom Berislavom Šipušem, s kojim sam od ove zime počela raditi na svojoj diplomskoj skladbi za veliki orkestar i pjevačicu pa se nadam da će se djelo praizvesti ove godine u Zagrebu. Uz to radim i na mogućnosti kulturne razmjene između lyonskog konzervatorija i zagrebačke Muzičke akademije; zasad sam uspjela zainteresirati lyonske profesore za neka kulturna događanja u Hrvatskoj. Još jedanput zahvaljujem HDS-u na financijskoj i moralnoj potpori koju sam pokušala što adekvatnije iskoristiti za umjetnički razvoj i promicanje hrvatske glazbene kulture.“

 

Godina 2019.: Linda Uran – pjevanje, opereta, progresivni rock i metal

„Stipendija Rudolf i Margita Matz značila je kvalitetu mojega umjetničkog rada koji je zapažen i prihvaćen u akademskim krugovima te je procijenjen s dobrim potencijalom za razvoj. Ujedno mi je nagrada u pravom trenutku dala vjetar u leđa i zamah u karijeri.

Novac sam uložila u znanje, u studijsku opremu i produkcijske programe. Proces stvaranja glazbe drastično se ubrzao usporedno s vremenom u kojem živimo. Shodno tome, moramo se prilagoditi današnjoj glazbi i industriji. Majstor je dobar koliko i njegov alat, a ja svoj alat želim nadograđivati i unapređivati, baš kao i znanje. Stoga sam prošloga ljeta položila audiciju i platila masterclass iz pjevanja u Salzburgu na ljetnoj akademiji Mozarteum. Iako, moram priznati, počastila sam se novom pločom i notnim izdanjima.

U međuvremenu sam diplomirala, izdala zbirku solopjesama za glas i klavir. Udruga Les Femmes Leaders Mondiales Monaco izdala je zbirku skladbi od prijavljenih djela sa svjetskog natjecanja Listen to the World in Music, među kojima je i moja skladba za klavir My God is an Istrian Woman. Snimala sam i radila glazbu za radiodrame na Radio Sovi (studentski radio HRT-ova Radija Rijeke), a istaknut ću dvije: komediju Reakcionari Drage Gervaisa (koju sam adaptirala za radio, režirala i posudila glas) te dramu Topografije naših udaljenosti autorice Dorotee Šušak (koju smo uživo izveli na otvorenju Rijeka 2020 EPK i naknadno snimili). Prošle godine u prosincu radila sam glazbu i bila pripovjedačica u dječjoj predstavi Legenda o svetom Nikoli, u režiji Hrvoja Horvata za Dječje kazalište Dubrava. Preko ljeta dobila sam narudžbu od Glazbene škole Slavonski Brod za ciklus solopjesama na tekstove Dragutina Tadijanovića koju će učenici izvoditi na festivalu Tadijine jeseni. Radila sam glazbu za animirani film 45 sekundi Lucije Oroz koji će biti prikazan sljedeće godine na festivalu animiranog filma Animafest. Prije lockdowna predavala sam glazbeni odgoj u osnovnoj školi, a sad sam glazbena urednica na HRT-ovu Radiju Rijeka.

Ponosna sam na svako djelo i na svaku stepenicu koju sam dosad napravila. Ponosna sam na svakog glazbenika koji je izveo moje djelo, na svaku suradnju, narudžbu, koncert, svađu, opomenu, grešku, savjet, kritiku i pohvalu, uspon i pad. Sad vidim koliko mogu biti ponosna i povlaštena što sam imala mogućnost izvesti 95 % svojega opusa, i to (ističem) uživo. Krunu ću podijeliti i staviti na svoje prve tiskane muzikalije Zbirka solopjesama za glas i klavir, čije je predstavljanje trebalo biti održano u travnju ove godine i s kojom sam trebala krenuti na turneju, međutim, odgođeno je zbog pandemije. Ponosna sam i na svoju prvu operetu #Priležnici za koju je libreto napisala Dorotea Šušak, a produkcija je rad Bojana Valentića. Bili smo buntovna generacija studenata s puno energije, elana, želja i ideja i prkosili smo autoritetu. Iako su autoriteti bili nezainteresirani za projekt, uspješno smo postavili i izveli predstavu prošle godine u Kazalištu Komedija. Neki brojevi iz operete doveli su me u polufinale kao jednu od šesnaest kandidata na svjetskom natjecanju Film Music Competition u kategoriji za originalnu kazališnu glazbu.

Uvijek imam puno planova i ideja, ali treba postaviti prioritete, dobro se organizirati i rješavati jedno po jedno jer vremena ionako uvijek ima dovoljno. Stoga ću samo reći da radim na debitantskom kantautorskom albumu, povremeno izbacujem pjesme na YouTubeu i uživam svirati klavijature u riječkom progresivnom jazz/rock bendu Japanski premijeri te pjevati i svirati gitaru u metal-bendu One Piece Puzzle.

 

Godina 2020.: Filip Horvat - „Ne bih bio tako plodonosan da nemam dvoje slatke dječice”

"Smatram da je duhovna dimenzija vrlo važna, ne samo u umjetničkom stvaralaštvu nego i u cijelom svijetu. Sve ono što radim, bilo da je to neki projekt manje ili veće skladbe ili bilo što drugo vezano uz glazbu, popraćeno je duhovnom nadgradnjom i aktivnom molitvenom pripremom. Iako mnogi ljudi to smatraju nazadnim i konzervativnim, neizbježno je konstatirati da čovjek samo svojim snagama ne bi bio sposoban učiniti puno ili istinski uspjeti u onome što radi. U svim mojim skladateljskim pothvatima prisutan je Bog i nikad ništa ne počinjem bez Njegova blagoslova. Kad se duhovno dobro pripremim, osobito kad se radi o nekom većem i zahtjevnijem projektu, inspiracija i svi ostali elementi za uspješno skladanje pronađu put do mene. Naravno, kao i u svakom drugom poslu, i u skladanju postoje trenuci u kojima nedostaje inspiracije, kad je teško početi, ponekad i teško završiti neko djelo, ali uvijek se u nekom trenutku, a najčešće je to u onom najbeznadnijem, dogodi taj mali klik ili duhovni poticaj koji me usmjeri na ono na što bih trebao obratiti pozornost.

Za stipendiju sam se prijavio u nadi da će mi to pomoći u mojim glazbenim ostvarenjima, kao i u glazbenom doprinosu Hrvatskoj i šire. Znao sam da ima mnogo mojih kolega koji su odlični skladatelji, jednako tako predani svojem radu i da bi mogli dobiti priznanje, tako da u početku nisam mislio da bih to mogao biti baš ja. Svejedno sam se nadao da će moje radove prepoznati kao dovoljno kvalitetne i dostojne dobivanja priznanja u skladateljskom radu i pomoći u glazbenom stvaralaštvu, što se naposljetku i dogodilo. Dobivena stipendija osim materijalne potpore, za mene ima veliku vrijednost jer je dokaz da su moj rad, odricanja i nastojanja da ljudima prenesem svoje viđenje glazbe vrijedni i da je netko u mojem skladateljskom izričaju primijetio trag vrijedan pažnje koji se isplati poduprijeti da bi se razvijao. Ponosan sam i zahvalan što je stručna komisija ove godine odabrala mene kao dobitnika stipendije Fonda Rudolf i Margita Matz. Svojim daljnjim radom i glazbenim stvaralaštvom nastojat ću opravdati to iskazano povjerenje".

Hrvatsko društvo skladatelja Državni zavod za intelektualno vlasništvo Stop krivotvorinama International Confederation of Societies of Authors and Composers

Vaš Internet preglednik je zastario! Preuzmite novi ili instalirajte Google Chrome Frame.