x

Pročitajte najnovije vijesti o djelovanju HDS ZAMP-a, zaštiti autorskih prava te vijesti iz svijeta glazbe.

sinkOpa: Mia Dimšić

Čast da otvori rubriku sinkOpa u 2017. pripala je mladoj kantautorici Miji Dimšić koja će nastupiti na nadolazećem Zagrebačkom festivalu...

Možemo reći da je 2016. bila tvoja godina – kako bi je sažela u nekoliko rečenica?

Bila je, najkraće rečeno, čudo i glazbeni san koji mi se ostvarivao pred očima. Kad je započela, imala sam samo jedan singl, „Budi mi blizu“, a završila sam ju bogatija za puno prijateljstava i kontakata u glazbenom svijetu, tri nova singla od kojih je „Život nije siv“ ostvario više od pola milijuna pregleda na Youtubeu, zadržao se na HR top 40 ljestvici više od 30 tjedana i donio mi nagradu Hrvatske diskografske udruge za najboljeg novog izvođača u 2016. godini. Osim toga, pred sam kraj godine imala sam nevjerojatnu čast održati solistički koncert u Lisinskom, što bi mi prije godinu dana bilo u potpunosti nezamislivo.

Novu 2017. otvaraš u velikom stilu – nastupom na Zg festivalu, i to u dvostrukoj ulozi, kao autorica i izvođačica?

Na zagrebačkom festivalu izvodim svoj aktualni singl “Sanjaj me” koji potpisuju Vjekoslav Dimter i Damir Bačić, ali ujedno i potpisujem glazbu za pjesmu “Što je bilo, bilo je” s kojom će se predstaviti pjevačica Nikolina Tomljanović, a autorica teksta je Uršula Tolj. S obzirom na vrlo malu kvotu, a veliki broj prijavljenih pjesama ove godine, jako sam se ugodno iznenadila kad su oba moja uratka primljena na festival i trenutno se intenzivno pripremam za taj nastup sa svojim pratećim bendom. Tek sam u zadnje vrijeme otkrila koliku ljubav gajim prema pisanju pjesama i nadam se da će tijekom moje karijere biti još puno takvih lijepih suradnji s drugim autorima i za neke druge kolege.

Kakvi su tvoji dosadašnji dojmovi „novog“ Zagrebačkog festivala? Jesi li imala priliku čuti ostale pjesme svojih kolega?

Naravno, preslušavala sam ih kad su prvi put objavljene na stranici festivala i tu ima stvarno prekrasnih pjesama, neće biti lako izabrati pobjedničku. Posebno mi je drago što na festival nastupa i vokalni sastav “Akvarel”; osim što su moji Osječani, bave se nečim unikatnim i drugačijim, a na estradi definitivno treba poticati raznolikost i kreativnost.

Tko su tvoji glazbeni uzori općenito, koga posebno cijeniš?

Moj najveći glazbeni uzor je Taylor Swift uz čije sam country albume prošla cijelu srednju školu i to neko kritično razdoblje traženja sebe. Od nje sam sigurno najviše naučila o pisanju i tome kako na papir prenijeti slike iz svog života, ali tekstualno mi je najveća inspiracija glazba koju piše i izvodi Kacey Musgraves. Na domaćoj sceni posebno cijenim Nenu Belana, kojeg sam nedavno imala priliku i upoznati, Harija Rončevića, Tedija Spalata, Olivera, Gibonnija

Na našu scenu donijela si imidž cure s gitarom, s pjevnim pop melodijama i pametnim tekstovima – kako izgleda tvoj kreativni proces? Tko čini tvoj najuži tim suradnika?

Drago mi je da me ljudi doživljavaju kao izvođača s gitarom jer se bez nje stvarno ne osjećam u potpunosti svoja, a ona je neizostavan dio i mog procesa pisanja. Surađujem s Vjekoslavom Dimterom i Damirom Bačićem koji su odličan tandem i autorski se izuzetno dobro razumiju. Najprije Vjeko napiše glazbu, a Damir onda na nju slaže tekst. Osim njihovih pjesama, pišem i sama i zasad mi je jednostavnije sama raditi i glazbu i tekst jer je to za mene jako intiman proces i zatvoren krug i teško mi je nadovezati se na viziju koju je netko već započeo ili ju napustiti na pola. Najveća inspiracija su mi male životne situacije u bližoj okolini, stvari koje mi je netko rekao ili, u idealnom slučaju, neka situacija koja me ljuti jer su tad papir i olovka najbolji ventil.

Koje su prednosti, a koji nedostaci djelovanja iz Slavonije? Kako poraditi na glazbenoj decentralizaciji Hrvatske?

Bila bi laž reći da je jednostavno raditi iz Slavonije. Gotovo sav se glazbeni život odvija u Zagrebu, a financijski je i vremenski iscrpljujuće stalno biti na relaciji između različitih gradova. Prednost bi mogla biti što sam u drugačijoj okolini nego zagrebački dio scene, što uvjetuje drugačiji stil života, ljude, navike, a samim tim i inspiraciju, a različiti pristupi i perspektive su uvijek bogatstvo. U Osijeku i okolici ima puno talentiranih bendova i solo izvođača i u budućnosti se definitivno treba raditi na tome da i oni dođu do izražaja. Prvi korak prema tome bi, po mom mišljenju, trebao biti osnivanje podružnica nekih vodećih medija i u ostalim regijama Hrvatske kako se ne bi moralo putovati do Zagreba za bilo kakav ozbiljniji PR.

Koji su ti planovi za budućnost, što nakon Zagrebačkog festivala?

Nakon festivala se bacam na snimanje preostalog materijala za svoj prvi samostalni album, a nakon toga se nadam što brojnijim promotivnim aktivnostima diljem Hrvatske kako bi što više slušatelja čulo što imam za reći.

Hrvatsko društvo skladatelja Državni zavod za intelektualno vlasništvo Stop krivotvorinama International Confederation of Societies of Authors and Composers

Vaš Internet preglednik je zastario! Preuzmite novi ili instalirajte Google Chrome Frame.