Svjetski dan intelektualnog vlasništva - od ideje do tržišta

Svjetski dan intelektualnog vlasništva obilježava se, kao i svake godine, 26. travnja, a ove godine s temom „Intelektualno vlasništvo i mala i srednja poduzeća: Od ideje do tržišta“.

Ovogodišnjom temom promovira se uloga koju intelektualno vlasništvo ima u izgradnji snažnijih, konkurentnijih i otpornijih malih i srednjih poduzeća a time i gospodarstva. Kulturne i kreativne industrije, utemeljene na intelektualnom vlasništvu, inače su vrlo otporne na gospodarske krize. U Hrvatskoj su prije COVID krize ove industrije zajedno ostvarivale više od 15 milijardi kuna prihoda godišnje i zapošljavale više od 42 tisuće ljudi te su i u svijetu bile dokazani pokretači gospodarskog rasta i razvoja.

Ove se godine na 26. travnja podsjećamo da se s intelektualnim vlasništvom, u koje spada i autorsko pravo, ideja može pretvoriti u poslovnu priliku koja stvara vrijednost, radna mjesta i obogaćuje tržište nudeći potrošačima širi izbor novih i boljih proizvoda i usluga. Svaki posao, svako djelo, svaki proizvod započinje s idejom u nečijem umu koju se potom gradi. Glazbeni svijet u potpunosti je utemeljen na intelektualnom vlasništvu, djelima i stvaranju autora i glazbenika. Svi njegovi dionici započeli su svoj rad od ideje, ideje o stvaranju djela, o njegovoj distribuciji i korištenju i omogućavanju drugima da takva djela pod određenim uvjetima koriste.

Svjetski dan intelektualnog vlasništva obilježava se na poticaj Svjetske organizacije za intelektualno vlasništvo (WIPO - World Intellectual Property Organization) od 2000. godine, a kao datum obilježavanja odabran je 26. travnja budući da je na taj dan 1970. godine na snagu stupila Konvencija o osnivanju Svjetske organizacije za intelektualno vlasništvo. Obilježavanjem ovog datuma organizacijom raznih promotivnih, edukativnih i informativnih aktivnosti širom svijeta potiče se razvijanje i jačanje javne svijesti o značenju i važnosti intelektualnog vlasništva u oblikovanju svakodnevnog života i modernog društva, te u promicanju kreativnosti i inovativnosti.