Pročitajte najnovije vijesti o djelovanju HDS ZAMP-a, zaštiti autorskih prava te vijesti iz svijeta glazbe.

sinkOpa: Boris Štok

Riječki kantautor Boris Štok zatvara ovogodišnu sezonu Akustike u glazbenoj knjižari Rockmark, 12. lipnja. Program realiziran uz podršku HDS ZAMP-a ove je sezone ugostio brojna poznata i nova autorska imena što je odličan „teaser“ za ono što nas čeka na jesen. Evo u kojoj se kreativnoj ulici trenutno nalazi Boris Štok...

Krenimo od najfriškijeg, kako je došlo do suradnje s Chuijem na pjesmi „Pogledaj“? Što je inspiriralo pjesmu, kako je izgledala ta kreativna razmjena između tebe i Tonija Starešinića?

Toni i ja smo veliki fanovi zadnje faze Davida Bowieja, pogotovo "Blackstar", pa kad smo pričali, krenuli smo nekako tim tragom. Postoji neka želja da se napravi i malo više materijala od te jedne pjesme, s obzirom da smo je napravili stvarno na prvu. On mi je poslao instrumental, ja sam odmah napravio melodiju i tekst, a Matej Zec je izmiksao sve. Jako smo sretni kako je sve ispalo, mislim da je to avangaradni pristup pop zvuku u Hrvata. Pjesma traje 8 minuta, a odličan spot je napravio Dalibor Barić, animaciju koja funkcionira kao priča za sebe.

U eteru je i tvoj posljednji singl, „Baby Baby“, inače obrada pjesme Idola. Što te privuklo da se baš odlučiš za tu obradu? Kako je reagirao autor pjesme, Srđan Šaper, kad je čuo obradu?

Htio sam dati neki svoj hommage zvuku 80-ih ovih prostora, ali opet u nekom svom modernijem aranžmanu i, naravno, blisko mom senzibilitetu i ekspresiji. Srđanu se obrada jako svidjela, naravno da bez njega to ne bih ni napravio. Svakako, uz Denis&Denis jedan lijep iskorak u nešto novo, što nisam do sada radio. Jako me to sve veseli, ta kreativa.

Nakon Quassara i suradnje s Vedranom Križanom, odlučio si se na solo karijeru - kako to izgleda u praksi, koje su prednosti, koji nedostaci samostalnog putovanja? Jesu li solo izleti svojevrsni trend među glazbenicima u Hrvatskoj (Mile Kekin, Tonka, Mrle...)?

Ne znam ništa o trendovima, u mom slučaju se radilo o situaciji u kojoj više nije bilo kreativnog zanosa ni povjerenja. Nisam imao previše izbora, s obzirom da jako volim raditi glazbu i svirati. Meni je to velika potreba i hrana za duh. U posljednjih godinu i pol napravio sam gomilu novog materijala na hrvatskom, album koji će uskoro izaći, snimio 5 spotova za singlove, okupio novi bend, prosvirao već neke veće gigove i okružio se nekim novim ljudima i novom energijom. U zadnje vrijeme radim s mojim dragim prijateljem Darkom Terlevićem (The Siids, Morso) s kojim se odlično razumijem, pa sve ide lakše. Također, napravio sam i jedan kompletan autorski materijal na engleskom kojeg sam dovršio u Berlinu i Lodonu i sada sam na sto čuda što s time (smijeh).

Ove godine izmakla ti je nagrada Porin za novog izvođača – koliko si uopće ti vidio sebe kao novog izvođača i kakvi su ti općenito dojmovi ovogodišnjeg Porina? Možeš li našim čitateljima preporučiti nekog zaista novog izvođača na kojeg vrijedi obratiti pažnju?

Dojmovi su mi bili odlični, dobra produkcija, live nastup pred velikim auditorijem i predstavljanje sebe kao autora. Nema veze za nagradu, vjerujem da će biti još prilika. Glazbu ne doživljavam kao utrku na 100m, već kao medij za kreaciju, druženje, adrenalin. Preporučam npr. upravo The Siids!

Kako izgleda tvoj kreativni proces? U kojim te trenucima pronalaze pjesme i na koji način ih kanaliziraš, na laptop, bilježnicu, s gitarom, klavirom?

Uglavnom prvo nabacam par melodija i akorde na gitari, imajući u vidu ritam i tempo. Ponekad odmah složim i refren i tekst, ponekad sve to bacim kada krenem u studio... Nema pravila! Jedina konstanta je da Darko i ja uvijek složimo sounde, ritam i demo aranžman u studiju. Kasnije to sa bendom u prostoriji još doradim, vidim kakva je energija, pa tek onda idem snimati vokale. Produkcija mi je važan segment.

Odlučio si se na suradnju s velikim diskografom – što savjetuješ svojim mlađim kolegama koji se još ne mogu odlučiti između diskografa i DIY pristupa?

Nema nekog pravila, situacija na terenu se jako promijenila unatrag deset godina otkad sam počeo. Sve ovisi što i kako se želi prezentirati, izdavač ima pozitivne i manje pozitivne stvari. Ali, vjerujem da dobra glazba nađe put. Kolegama savjetujem da budu svoji, uporni, puno rade i svakako neka budu kompletni (autori, izvođači, producenti). Što više znaju, bolje će raditi.

Kako vidiš perspektivu položaja autora i zaštite autorskih prava u rastućem digitalnom svijetu – koji nas tu izazovi čekaju?

Uh, mene to sve svakim danom iznenađuje. Ne mogu reći da plivam u tim vodama baš, ali svakako vidim promjenu. Autorska prava postaju sve više zaštićena, svijest postaje sve veća, ali se i medij glazbe mijenja, više to nije cd. Mislim da se svaki autor treba što više educirati na tom polju.

Koji su ti planovi za ovu godinu, očekujemo li uskoro i album?

Naravno, imam neke veće svirke ovih dana, ali fokusiran sam na završetak albuma. Imam još jednu pjesmu za snimiti i izmiksati, a možda napravim još koju do jeseni. U listopadu svakako izlazi album i novi singl. Onda kreću promocije u Zagrebu, Rijeci itd. 

Što nas čeka na Akustici u Rockmarku, u Berislavićevoj, 12. lipnja? Kako planiraš reducirati bogate elektro aranžmane na „bare bones“ zvuk?

Sve pjesme sam napravio uz gitaru i klavir, tako da funkcioniraju dobro u bilo kojoj varijanti. Nastupit ćemo akustično, oko pola sata. Aranžman je minimalističan, ali melodije i ekspresija su tu tako da će bit super. Nadam se ugodnoj atmosferi i druženju.

Hrvatsko društvo skladatelja Državni zavod za intelektualno vlasništvo Stop krivotvorinama International Confederation of Societies of Authors and Composers

Vaš Internet preglednik je zastario! Preuzmite novi ili instalirajte Google Chrome Frame.