Pročitajte najnovije vijesti o djelovanju HDS ZAMP-a, zaštiti autorskih prava te vijesti iz svijeta glazbe.

sinkOpa: Irena Žilić

Ovotjedna sinkOpa ugostila je kantautoricu Irenu Žilić čiji je drugi album "Haze" objavljen prošlog tjedna. Kritike tiskanih i elektronskih medija već su dale navijestiti da je riječ o jednom od najboljih ostvarenja dosadašnje 2017., a kako Irena i njene pjesme zvuče uživo imat ćete priliku saznati u zagrebačkoj Tvornici, 22.4.

Kako s vremenskim odmakom gledaš na svoj album prvijenac „Travelling“? je li prošao test vremena i subjektivnu kritiku? Postoje li stvari koje bi možda promijenila?

“Travelling” je, kao i drugi album “Haze”, dio mene. Kad ih usporedim, „Haze“ vidim kao puno zreliji i definiraniji materijal. Uvijek postoje stvari za koje znaš da mogu biti bolje, ali kad završiš album, onda je on završen i ostaje zauvijek takav. To je nešto što gledam kao nepromjenjivo pa onda ni ne razmišljam o tome što bi sad na njima mijenjala.

Jesu li sve pjesme za „Haze“ nastale nakon prvog albuma? Postoji li neka zajednička nit koja ih povezuje?

Sve pjesme s „Haze“ nastale su nakon prvijenca i na oba albuma gledam kao na dvije različite, odvojene cjeline. Ono što je po meni ipak bila nesvjesna najava neke promjene je zadnja pjesma s prvog albuma „Eve“ koja je dosta odudarala od većine materijala s „Travelling“.

Kako si snimala pjesme, koliko bi se inicijalna ideja u pravilu razlikovala od master snimke?

U studio sam dolazila s pjesmama i idejom o tome kako bi pjesma trebala zvučati finalno, tj. idejom o zvuku pjesme. Album je producirao Mark Mrakovčić, a moja želja je bila da ovaj album snimamo samo nas dvoje i na licu mjesta definiramo pjesme produkcijski i aranžmanski. Velika većina snimki na albumu upravo i jesu info snimke snimljene u studiju koje su ostale iste ili su se minimalno mijenjale do završetka albuma što govori da su pjesme jako brzo dobile produkcijske okvire.

Postoje li pjesme koje nisu uspjele ući na album?

Postojalo je par pjesama koje sam inicijalno imala kao materijal za snimanje, ali ih nisam uopće donijela u studio ili su tijekom procesa snimanja ostale po strani. To se dogodilo iz razloga jer sam smatrala da pjesma nije dovoljno zrela za snimanje ili zato što nismo htjeli da na albumu ne bude i jedna pjesma koja prema našem mišljenju nije postala ono što je trebala postati i samim time bi bila „slaba točka“ albuma.

Na novom albumu primjećujem veći upliv sinteva u odnosu na akustični prvijenac... Što je bio okidač za to, koja te glazba u međuvremenu inspirirala?

Tu smo imali utjecaja i Mark i ja. Generalno, synth mi je bio jedna od ideja prije snimanja jer sam s njim htjela dobiti dio atmosfere, a Mark je to izvrsno nadopunio. Vjerujem da su u mom slučaju na to utjecali Beach House, Bon Iver, Tame Impala, Ben Khan i dr.

Nastupila si kao predizvođačica Skye i Rossu u Tvornici - kako su oni reagirali na tvoju glazbu? Kako gledaš na mogućnost svirke u inozemstvu, postoji li mogućnost za to?

Taj koncert je bio jako ugodno iskustvo, a tome doprinosi činjenica da su oni bili prizemni i pristupačni i to što je Ross samoinicijativno pristupio sa željom da pomogne. Po tom pitanju ne očekujem puno, ali sama želja da netko pomogne, ako može, već dovoljno znači.

Umjesto pitanja, dajem ti priliku za odgovoriti svima onima koji te pitaju „a zašto ne pjevaš na hrvatskom?“

Većinu života slušam glazbu na engleskom i to se jednostavno prenijelo i u moje materijale. Nije nešto što izbjegavam. U slučaju da budem htjela pisati pjesme na hrvatskom, to ću i raditi, ali isto tako neću ni forsirati samo iz razloga jer živim u Hrvatskoj.

I ovo izdanje objavljuješ samostalno – kakav ti se pokazuje taj model? Koje su mu prednosti, a koji nedostaci u odnosu na neki aranžman s diskografskom kućom?

Mislim da sve ovisi o vlastitim željama i ciljevima. DIY zahtjeva jako puno vlastitog angažmana i rada na svemu onome što zapravo nema veze sa stvaranjem glazbe. To sve dolazi s odgovornošću nad vlastitim materijalom, ali i određenom vrstom slobode. Osobno po tom pitanju sam najviše naučila od drugih. Potrebni su ti suradnici, potrebna je tvoja volja i involviranost i ljudi kojima možeš doći po savjet, ali isto tako moraš biti svjestan da odluke trebaš donositi samo ti i da je iskustvo koje dobiješ s vremenom tu jako bitno.

Razmišljaš li već o novim pjesmama, imaš li već neku viziju kakav bi album željela snimiti?

Trenutno mi je u planu raditi na kolaboracijama i, neovisno o rezultatima istih, dati vremena da se novi vlastiti materijali krenu formirati. I tek tada  krenuti s prvim idejama o formi albuma.

Hrvatsko društvo skladatelja Državni zavod za intelektualno vlasništvo Stop krivotvorinama International Confederation of Societies of Authors and Composers

Vaš Internet preglednik je zastario! Preuzmite novi ili instalirajte Google Chrome Frame.